IPSI / Blog / Redukcja stresu w oparciu o rozwój uważności
Redukcja stresu w oparciu o rozwój uważności

Redukcja stresu w oparciu o rozwój uważności

Stres jest stale obecny w naszym życiu i wiele wskazuje na to, że będzie go nadal przybywać. Reakcja stresowa jest zwykle dodatkowo wzmacniana przez nawykowe reakcje i interpretacje niewyćwiczonego umysłu. Nasza uwaga kieruje się głównie na zewnątrz, a to za sprawą sposobu, w jaki pracujemy, komunikujemy się i żyjemy. Stwierdzamy często, że nasz organizm i nasz umysł zawodzą nas, gdy nie są w stanie podołać zewnętrznym wymaganiom i obciążeniom, natłokowi informacji oraz poziomowi napięcia stresowego. Potrzebujemy równowagi między intensywną aktywnością zewnętrzną a wewnętrznym dobrym samopoczuciem i odpornością.

Wyćwiczona, otwarta, niezniekształcająca rzeczywistości uważność zewnętrzna pozwala dostrzec dostatecznie dużo, aby zrozumieć sytuację i podejmować trafne decyzje. Rozwinięta uważność wewnętrzna buduje samoświadomość, a ta uruchamia naturalne mechanizmy alarmowe, regulacyjne i naprawcze. Potrzebujemy uważności obu rodzajów. Jest ona naturalną cechą ludzkiego umysłu. Jest kluczem do rozumienia i do sprawnego posługiwania się swoim ciałem, oddechem, umysłem, emocjami, do zawodowej efektywności, tworzenia dobrych relacji oraz dbania, o jakość życia własnego i swoich bliskich.

Wprowadź Mindfulness do codziennego życia

Mamy tendencję, aby trudną sytuację zewnętrzną lub wewnętrzną ingerować szybko i radykalnie, co okazuje się często przedwczesne, nietrafne, nieskuteczne. Metoda wykorzystująca uważność – „Mindfulness” – kładzie nacisk na obserwację i zrozumienie sytuacji, a także zauważanie naszych nawykowych sposobów reagowania. „Mindfulness” to „pełnia umysłu” albo „pełnia świadomości”. Mindfulness zmienia nasze podejście i sposób funkcjonowania w życiu zawodowym i prywatnym. Dzięki uważności, bez zbędnego pośpiechu, można zamienić automatyczną reakcję na adekwatną do sytuacji odpowiedź.

Naucz się, jak rozwijać i utrzymywać uważność we wszystkich obszarach życia

Jeżeli chcesz wykształcić w umiejętność długotrwałego utrzymania uwagi, lepiej radzić sobie z uporczywymi myślami, zamartwianiem się i trudnymi emocjami, a także poprawić samoakceptację, pewność siebie oraz życzliwość dla siebie i innych, weź udział w naszych warsztatach.

Zgłoś się na „Tydzień Mindfulness”

Bronisław Świątkowski

Bronisław Świątkowski