Jeszcze chwila...

Coraz częściej doświadczasz lęku i niepokoju związanych z obecną sytuacją?

Czujesz, że życie przelatuje Ci między palcami i nie przeżywasz go w pełni? 

Masz wrażenie, że tracisz w życiu coś ważnego?

Na nowo układamy sobie relacje, życie zawodowe, życie rodzinne. Wypracowujemy nowe wzorce postępowania. Wprowadzamy zmiany w dotychczasowym, dobrze nam znanym życiu. Wychodzimy ze strefy komfortu.

Układamy swój świat na nowych regułach.

Często z tymi nowymi regułami w pakiecie otrzymujemy niepewność, wątpliwości, brak poczucia bezpieczeństwa.

To co możemy zrobić w tej sytuacji, to przyjmować zmiany ze spokojem, życzliwością i nie poświęcać energii na to, czego nie możemy zmienić. A skupić uwagę na tym, co od nas zależne.

Weź udział w kursie Trening Uważności (Mindfulness Based Living Course)

Zyskasz:
  • większy dystans do problemów, spraw otaczającego świata,
  • umiejętność radzenia sobie z lękiem, niepokojem,
  • większy spokój, redukcję poziomu stresu,
  • zatrzymanie się, bycie “tu i teraz”,
  • lepszą kontrolę emocji,
  • wzmocnienie koncentracji,
  • rozwinięcie życzliwość dla siebie i innych,
  • radzenie sobie z gonitwą myśli,
  • podniesienie poczucia własnej wartości.
To rozwiązanie Twoich problemów, szczególnie jeśli:
  • doświadczasz kryzysu,
  • nie radzisz sobie z pracą, stresem, relacjami,
  • doświadczasz wypalenia zawodowego,
  • chcesz podnieść jakość swojego życia,
  • chcesz zatrzymać się, by pogłębiać przeżywanie „tu i teraz”.
Zapisując się na kurs, otrzymujesz: 
  • naukę pod okiem doświadczonego trenera,
  • warsztaty prowadzone w małej, kameralnej grupie,
  • możliwość konsultacji podczas bezpłatnego Spotkania Otwartego,
  • 8 spotkań podczas kursu Treningu Uważności,
  • uczestnictwo w Dniu Uważności,
  • uczestnictwo w Follow up Session,
  • materiały szkoleniowe (podręcznik Mindfulness oraz nagrania do praktyki)
  • bezpieczną atmosferę wymiany myśli bez oceniania.

Program

Kurs Trening Uważności – (Mindfulness Based Living Course) poświęcony jest pogłębianiu uważności w życiu codziennym i redukcji stresu w oparciu o techniki Mindfulness i Compassion. Podczas kursu Uczestnicy poznają skuteczne techniki redukcji stresu, obniżania napięcia,  a także techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami i natłokiem myśli.

Program przeznaczony jest dla wszystkich, którzy pragną nauczyć się radzić sobie z trudnościami codziennego życia, ze stresem, trudnymi emocjami, obniżonym nastrojem, ciągłym martwieniem się, komunikacją z innymi, dla tych, którzy chcą po prostu poprawić jakość swojego życia. Będziemy ćwiczyć się w uważności, naszej wrodzonej umiejętności bycia w bieżącej chwili. Dzięki temu będziemy mieli możliwość doświadczenia siebie tu i teraz, zrelaksowania i zaprzyjaźnienia się z sobą.

Pomiędzy spotkaniami uczestnicy praktykują ćwiczenia uważności wg dostarczonych nagrań, tak by każdy mógł to pełne doświadczenie tu i teraz przywrócić w swoim codziennym życiu.

Praca w grupie z jednej strony ułatwia praktykowanie – poprzez wspólną pracę, z drugiej strony – pogłębia doświadczenie uspokojenia umysłu.

Nasz kurs prowadzony jest w ramach szkolenia uważności, w oparciu o program Szkolenia Mindfulness wg Mindfulness Association (MA).

Tematyka spotkań

Spotkanie Otwarte
.
  • jak wygląda praktyka mindfulness?
  • jak mindfulness pomaga w codziennym funkcjonowaniu?
  • jakie korzyści długoterminowe płyną z praktykowania mindfulness?
Spotkanie 1 – Zacznij w miejscu, w którym jesteś
  • rozpoznawanie niespokojnego umysłu (nie robienie nic);
  • uspokajanie umysłu;
  • postawa w medytacji siedzącej;
  • refleksja: zaangażowanie i motywacja;
Spotkanie 2 – Ciało jako miejsce bycia obecnym
  • skanowanie ciała;
  • praktykowanie uważności ciała;
  • uważność w codziennym życiu;
  • odczuwanie życzliwości;
Spotkanie 3 – Wprowadzenie podpory uważności
  • praktyka uważności nauczana przez Roba Nairna;
  • sesja uważności z podporą dźwięku;
  • nie-dążenie;
  • trzy-minutowa przestrzeń na oddech;
  • odpowiedź na przyjemne i nieprzyjemne zdarzenia;
Spotkanie 4 – Praca z rozkojarzeniem
.
  • uważny ruch;
  • medytacyjne chodzenie;
  • rozproszenie w trzech okresach czasu – oczekiwanie na przyszłość, rozpamiętywanie przeszłości, myślenie w teraźniejszości;
  • oddech jako oparcie dla uważności;
  • cud oddychania;
  • przytomność oddechu;
  • tworzenie przestrzeni na oddech pośród codziennego życia;
  • refleksja: w pół drogi;
Spotkanie 5 – Badanie strumienia myśli
.
  • miłująca życzliwość;
  • obserwator i nurt podświadomości;
  • nurtu nie sposób zmienić;
  • zauważanie nurtu;
Dzień Praktyki (Uważności) – sesja całodniowa
  • refleksje na temat milczenia i mówienia;
  • korzyści z milczenia
Spotkanie 6 – Postawa obserwatora
.
  • nasze wewnętrzne środowisko;
  • nastawienie (Postawa);
  • poznawanie swego nastawienia do nurtu;
  • ponowne zbadanie definicji uważności;
  • miłująca życzliwość dla siebie i innych;
Spotkanie 7 – Samoakceptacja
.
  • model trzech kręgów: system zagrożeń, popędowy i kojenia;
  • z pobudzonej czerwieni w kojącą zieleń;
  • dalsze rozwijanie życzliwości dla siebie;
  • przerwa na współczucie dla siebie;
  • czym jest akceptacja?
  • praktykowanie akceptacji;
Spotkanie 8 – Życie w oparciu o Mindfulness
  • powrót do uważności z oparciem;
  • patrzenie z bliska (zbliżenie) i z odległości (oddalenie);
  • ponowne omówienie podpory uważności;
  • puszczanie (porzucanie);
  • refleksja: przegląd dotychczasowej podróży; dokąd ruszasz stąd dalej?

Efekty regularnej praktyki mindfulness:

  • wyciszenie, większy relaks i odprężenie,
  • większy dystans do problemów, a co za tym idzie – większa odporność na niepowodzenia i trudności w życiu,
  • działania są bardziej świadome i adekwatne do sytuacji. To sprawia, że poprawiają się relacje z najbliższymi oraz ze współpracownikami,
  • zmiana nawykowych strategii działania, które być może kiedyś się sprawdzały, a teraz przynoszą więcej szkody niż korzyści,
  • odzyskanie kontaktu z głębszą, prawdziwszą częścią naszej osobowości.
Tomasz Zalas MBLC
Tomasz Zalas MBLC

PROWADZĄCY:

Tomasz Zalas trener, psycholog, terapeuta

Specjalizuje się w profilaktyce antystresowej, treningach uważności i umiejętności psychospołecznych. Członek zespołu Instytutu Psychoimmunologii IPSI. Od 20 lat aktywnie praktykuje zen. Certyfikowany w brytyjskim Mindfulness Association Trener MBLC (Mindfulness Based Living Course) oraz CBLC (Compassion Based Living Course). Pracuje pod stałą, regularną superwizją (Wojciech Eichelberger i Kathy White-Webster). Mąż i ojciec 7-letniego synka. Na stałe mieszka w Warszawie.

OPINIE UCZESTNIKÓW:

Chcesz być bliżej siebie? wyłączyć autopilot ? zapisz się na kurs.
Paweł

 

Kurs jest zdecydowanie wart polecenia! Jest wartościowy merytorycznie, oferuje wiele cennych narzędzi do pracy ze sobą, bardzo dobrze zorganizowany i poprowadzony. Dobra, bezpieczna, przyjazna atmosfera to kolejny atut.
Ania

 

Na zajęcia przyszłam z planem w głowie: problem, który chcę rozwiązać, zostanie rozwiązany w 8 tygodni. Tak się nie stało… No nie do końca. Zaczęłam sobie z nim radzić. Ale co ważne, zyskałam bardzo dużo narzędzi, dzięki którym mogę poradzić sobie nie tylko z tym problemem, ale i z wieloma innymi; Wielu rzeczy nie da się rozwiązać po kilku sesjach ale wiele innych – można 🙂 I tak się też stało u mnie.
Ewa

 

Dobrze zainwestowany czas w lepsze poznanie siebie, nabranie dystansu, rozszerzenie życzliwości na siebie i innych.
Marcin

ZAPISZ SIĘ NA WARSZTATY:

Jak się zapisać?

W celu zapisania się na Kurs Trening Uważności prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego.

W celu potwierdzenia rezerwacji miejsca należy wpłacić zadatek w wysokości 290zł na konto Joga Sztuka Życia (dane do przelewu wyślemy w mailu potwierdzającym rezerwację)

Uwaga: Zajęcia w wersji stacjonarnej ( w przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej z powodu siły wyższej, zajęcia odbywać się będą w wersji online, a powrót do formy stacjonarnej odbędzie się tak szybko, jak to tylko będzie możliwe)

Przy niewystarczającej liczbie uczestników zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu rozpoczęcia Treningu lub jego odwołania – w tym wypadku wszystkie wpłaty zostaną zwrócone.

Miejsce:

Joga Sztuka Życia
Kordeckiego 48/2 (Warszawa-Grochów)

 

Inwestycja:
990 PLN

 

Spotkania Otwarte – konieczne wcześniejsze zgłoszenie!

3 września PIĄTEK godz. 20:00-21:30

5 września NIEDZIELA godz. 20-21:30

Terminy kursu: (spotkania w niedziele)

12.09.2021, godz. 18.30 – 21.00 – Tydzień 1 – Zacznij w miejscu, w którym jesteś

19.09.2021, godz. 18.30 – 21.00 – Tydzień 2 – Ciało jako miejsce bycia obecnym

26.09.2021, godz. 18.30 – 21.00 – Tydzień 3 – Wprowadzenie podpory uważności

03.10.2021, godz. 18.30 – 21.00 – Tydzień 4 – Praca z rozkojarzeniem

10.10.2021, godz. 18.30 – 21.00 – Tydzień 5 – Badanie strumienia myśli

**** 16.10.2021 Dzień Praktyki (Uważności) – 12.00-18.00 SOBOTA

17.10.2021, godz. 18.30 – 21.00 – Tydzień 6 – Postawa obserwatora

24.10.2021, godz. 18:30-21:00 – Tydzień 7 – Samoakceptacja

31.10.2021, godz. 18:30-21:00 – Tydzień 8 – Życie w oparciu o Mindfulness