CELE:
Podstawowym celem zajęć jest przekazanie wiedzy i nauczenie managerów efektywnej pracy rozwojowej z podwładnym, zwłaszcza metodą coachingu, nakierowanego na rozwijanie konkretnych umiejętności zawodowych u podwładnych oraz nauczenie uczestników radzenia sobie z różnego typu trudnościami i przeszkodami w rozwoju zawodowym podwładnych przy wykorzystaniu coachingu jako podstawowego narzędzia.
KORZYŚCI:
- Zrozumienie, czym jest coaching i na czym polega, a czym coaching nie jest oraz jakie inne działania, techniki pracy rozwojowej z podwładnym są także ważne istotne w pracy z podwładnym,
- Świadome rozróżnianie sytuacji, w których można i trzeba stosować coaching i tych, w których należy stosować inne narzędzia pracy z podwładnym,
- Wybór sytuacji, które nadają się do coachingu i planowanie pracy coachingowej z podwładnym,
- Umiejętność prowadzenia sesji coachingu z podwładnym odnośnie rozwijania konkretnych walorów, a także rozwiązywania problemów na poziomie postaw,
- Dopasowanie indywidualnego podejścia coachingowego do konkretnych typów podwładnych,
- Wypracowanie osobistego stylu coachingowego, odpowiadającego swoim mocnym stronom oraz minimalizowanie swoich słabych stron w procesie pracy coachingowej
PROGRAM:
- Praca rozwojowa z podwładnym – podstawowe zadania, założenia i narzędzia
- Co to jest coaching ? Różne rodzaje coachingu. Na czym polega coaching umiejętności, jak pracować coachingowo na poziomie postaw
- Podstawowe modele coachingu (w tym GROW)
- Podstawowe kompetencje i umiejętności coacha. Kompetencje coacha – managera
- Coaching w wydaniu liniowego managera – różnice i podobieństwa do innych form pracy rozwojowej z podwładnym
- Typologia psychologiczna podwładnych. Dopasowanie strategii oddziaływania w zależności od indywidualnych cech psychologicznych osoby coachowanej
- Sytuacje trudne i problemy w pracy rozwojowej z podwładnym – odpowiednie wykorzystanie
- coachingu i innych narzędzi w radzeniu sobie z takimi sytuacjami
- Różne typy psychologiczne managerów – różne style pracy z podwładnym. Mocne i słabe strony managera – autoanaliza. Indywidualny styl pracy coachingowej z podwładnym managera
- Proces coachingu – od ustalania problemu i celu pracy do zakończenia procesu:
-
- Definiowanie obszaru pracy
- Ustalanie oczekiwań i celu
- Planowanie pracy i sesji coachingowych
- Ocena efektu pracy coachingowej – weryfikacja osiągnięcia celu(ów)
- Przebieg i struktura sesji coachingowej(ych).
- Dwa poziomy pracy coachingowej – poziom umiejętności i poziom motywacji, postaw, przekonań.
- Planowanie pracy rozwojowej podwładnych a planowanie coachingu.
Specjalnie, dodatkowo w przypadku, gdy szkolenie jest realizowane dla kierownikow liniowych/regionalnych sprzedaży:
- Jak realizować coaching w pracy z przedstawicielem w trakcie wizyt podwójnych w terenie
- Wizyty podwójne w terenie z przedstawicielem jako jeden z filarów pracy z podwładnym – wizyta podwójna, czy coachingowa (zakres cele wizyty podwójnej a coaching przedstawiciela)
CZAS SZKOLENIA:
1 - 2 dni/ 8 - 16 h
LICZBA UCZESTNIKÓW:
Do 16 osób
REKOMENDOWANI TRENERZY
Krzysztof Kaluta