Jeszcze chwila...

Krzysztof Kaluta

Krzysztof KalutaPsycholog, psychoterapeuta, senior konsultant, executive coach. Stypendysta Instytutu Psychologii Zorientowanej na Proces im. C.G. Junga w Zurichu. Przez pewien czas pracował jako asystent
w Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu w Katedrze Psychologii Rozwoju Człowieka. Współpracował z takimi międzynarodowymi firmami doradczymi jak Chiltern Consultancy Int., Boston Consulting Group, czy Right Management (grupa Manpower). Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia, realizuje projekty doradcze (w tym HR), coaching dla managerów i pracowników dużych międzynarodowych firm i korporacji (realizował projekty m. in. dla:  Abbott, Astellas, AstraZeneca, Aventis. Coca Cola Bottlers, Bayer, BGŻ, BPH, BZ WBK, Egis, Emax, Euro RSCG, Gazeta Wyborcza, GlaxoSmithKline, LOT, Lukas Bank, Mylan, Novartis, Neuca, PKN Orlen, Parexel, Polpharma, PricewaterhouseCoopers, Ratiopharm,  Roche, Schwarzpharma, Servier, Urząd Regulacji Energetyki, Teva).

Od wielu lat intensywnie współpracuje ze środowiskiem medycznym, realizując projekty edukacyjne i doradcze (analiza i projektowanie kompetencji) głównie dla personelu medycznego (lekarze i pielęgniarki) z zakresu komunikacji i kontaktu z pacjentem, współpracy w zespołach terapeutycznych, zarządzania stresem i energią osobistą oraz profilaktyki przemęczenia i wypalenia zawodowego.
Pełni funkcję kierownika Centrum Profilaktyki Stresu i Wypalenia Zawodowego przy Instytucie Zarządzania w Ochronie Zdrowia na Uczelni Łazarskiego, w ramach którego kieruje projektem dotyczącym profilaktyki problemu wypalenia zawodowego wśród lekarzy i pielęgniarek w Polsce, realizowanego przy współpracy Uczelni Łazarskiego z Polsko-Amerykańską Fundacją AFI (Alliance For Innovation). Jest także kierownikiem studiów podyplomowych: „Psychologia w pracy z pacjentem medycznym” w ramach Centrum Kształcenia Podyplomowego na Uczelni Łazarskiego oraz jest członkiem grupy eksperckiej przy Radzie Pracodawców RP w ramach której zajmuje się projektowaniem systemu kompetencji miękkich w zawodach medycznych i około medycznych.

Od wielu lat współpracuje z Instytutem Psychoimmunologii IPSI w Warszawie. Jest współautorem razem z Wojciechem Eichelbergerem programu warsztatów i wykładów dla środowiska medycznego „Być lekarzem, być pacjentem” na podstawie książki o tym samym tytule. Jest także autorem modelu skutecznej komunikacji w stresie i pod presją emocji oraz bazującego na nim, rekomendowanego przez W. Eichelbergera programu warsztatowo-szkoleniowego „Trudne rozmowy”.

Pracuje z osobami indywidualnie, jako psychoterapeuta i coach. Jest członkiem Mindfulness Association (UK) i od ponad 20 lat praktykuje różne formy medytacji w tym również Mindfulness. Propaguje i wdraża podejście Mindfulness i (Self)Compassion w pracy ze środowiskiem biznesowym, medycznym a także w pracy terapeutycznej.