W dzisiejszym konkurencyjnym otoczeniu wiedza, technologia i innowacje są najcenniejszymi zasobami przedsiębiorstw. Toteż sposób zarządzania tymi zasobami powinien być immanentną częścią strategii biznesowej. Firmy odnoszące sukces w środowisku konkurencyjnym rozwijają umiejętności innowacyjne i zdolności inaczej niż konkurenci, w sposób trudny do skopiowania.
Zmiany behawioralne mające na celu wprowadzenie firmy w wiek XXI powinny zdaniem Katzenbacha i Smitha (2001) polegać na:
- kształtowaniu kultury wzajemnego wsparcia, współodpowiedzialności i tworzeniu relacji wspierających twórczość osobistą,
- wymaganiu myślenia i pracy twórczej od wszystkich,
- zachęcaniu ludzi do odgrywania różnych ról i wspólnej pracy mającej na celu wprowadzanie ciągłych udoskonaleń,
- skupianiu ludzi wokół jasnego celu, pomaganiu im w określaniu kierunku ich działań twórczych i wspieraniu procesu uczenia się,
- wzbudzaniu aspiracji osobistego rozwoju, który zwiększa możliwości człowieka i pozwala wykorzystać posiadany potencjał.
Dla kogo:
- Dla wyższej i średniej kadry kierowniczej oraz członków zespołów twórczych w firmie.
- Dla osób, które chcą się nauczyć sterować procesami twórczymi w przedsiębiorstwie.
- Dla wszystkich, którzy chcą się rozwijać w działaniach twórczych.
Cele:
- Nabycie umiejętności wyznaczania strategicznych celów twórczych dla firmy.
- Nabycie umiejętności planowania prac twórczych.
- Odkrywanie tego, co dla rozwoju firmy najważniejsze.
- Budowanie struktur prac twórczych.
- Kierowanie zespołami twórczymi.
Zawartość:
- Audyt twórczości w firmie.
- Określenie priorytetów działań twórczych w firmie.
- Cele, wizje i pomysły wprowadzenia zmian twórczych.
- Zaprojektowanie systemu wspomagania twórczości w firmie.
- Praca nad kilkoma rozwiązaniami twórczymi.
- Określenie planu działań po powrocie do przedsiębiorstwa.
Prowadzenie:
[toggle title=”Wojciech Daniecki” state=”open” ]Doktor psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, na co dzień wykładowca, działa też jako konsultant i trener. Od początku swojej kariery związany z rozwojem umiejętności pracowników. W latach 1998-1990 wykładał na studiach magisterskich w University of Colorado i Louisiana Tech University. Od początku lat 90. działa samodzielnie. Często pracuje jako osobisty doradca prezesów firm – executive coach w zakresie zarządzania ludźmi. Aktualnie wykładowca w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie w zakresie psychologii zarządzania i przeprowadzania zmian w przedsiębiorstwach.[/toggle]